Picture - Ankylosauria

0kommentarer

Jag fick en dag för mig att testa mina akvarellfärger sedan jag sett en inspirerande tutorial på Deviantart. Angående Deviantart så kan det väl sammanfattas med att där finns mycket skit, men här och var hittar man små guldkorn. Konstnären hade ialla fall skissat upp bilden hon ville måla med blyerts, scannat in den alternativt ritat den direkt i ett ritprogram på datorn för att sedan skriva ut bilden. Resultatet blir en jämn fin lineart att måla efter.

Jag skissade upp bilden i blyerts och färglade blyertsen med mina svarta turschpennor. Därefter målade jag med akvarell/vattenfärger. För att vara första ordentliga försöket så är det inte så pjåkigt.

 

Vad gäller arten så tänker jag hävda att detta är någon ännu inte upptäckt art av Ankylosaurier. Jag hämtade mest inspiration ifrån de bepansrade dinosaurierna som levde för så länge sedan, men tillät mig sedan att utöva det som kallas för konstnärlig frihet.

Kommentera

Publiceras ej