Illidan ska till veterinären

0kommentarer

För första gången ska jag ta med mig Illidan till veterinären. Han har luktat så oerhört illa ur munnen, och de jag känner som har katt har alla chansat på att han har tandsten. Jag pratade med en trevlig djursjuksköterska och hon tyckte att det inte kunde vara fel att åka in och ta en titt, speciellt eftersom jag har tyckt mig se att han saknar två tänder i underkäken fram.

Lite tips fick jag även angående hur man motverkar tandsten. Man borstar helt enkelt kattens tänder med en liten tandborste eller med en tops. Det viktiga är att försöka få bort den ytliga beläggningen på tänderna som senare kan komma att bli tandsten.

Några av er kanske även har märkt att bloggen nu blivit ljusare och alldeles Illidaninspirerad!
Jag tyckte att det passade nu när det börjar närma sig. Sommaren är kort...

Har det fastnat något i mina tänder?

Kommentera

Publiceras ej