High Paw!

0kommentarer

Jag ramlade över en Metro idag varpå jag hittade följande artikel.
"Hankatt slår med vänster"

På Queens University i Belfast har en forskare fått leka med 42 katter och studerat huruvida de verkade vara vänster- eller högertassade när de fångade möss. Slutsatsen blev att hankatter föredrog att tassa till med vänster tass och honkatter använde höger.

När jag försökte göra om testet på Illidan använde han övervägande högertass, i de fallen han inte använde båda. Vänster använde han mestadels om han liksom bollade med leksaken och således använde båda tassarna. Man kan undra om detta beror på om han är kastrerad och således varken hon- eller hankatt, om det är för att han är en innekatt eller om det helt enkelt är så att jag borde studera honom vid fler tillfällen. Personligen tror jag på det senare, även om man får räkna in det faktum att samtliga katter i studien med största sannolikhet inte stadigt var höger eller vänstertassade.

En högertassad Illidan.

Kommentera

Publiceras ej