Veterinärdags

0kommentarer

Illidan måste ha anat oråd sedan åtta igår kväll då jag tog bort all hans mat.
Han hade svårt att sova hos oss som han brukat göra nu i flera dagar utan rände istället runt i sovrummet och lekte och bet på saker. Till slut fick jag helt enkelt lyfta ut honom ur sovrummet och dra igen dörren. Sedan somnade jag och minns ingenting förrän Fluffigt väckte mig alldeles för tidigt i morse.

Illidan själv har svansat runt oss oavbrutet i sin jakt på mat.
Det känns lite läskigt att lämna in honom på morgonen, sedan åka och jobba och så komma tillbaka på kvällen och hämta honom. Jag vill gärna vara med och se vad som händer och hur han mår. Han litar på mig.
Nåväl, när jag hämtar honom ikväll hoppas jag på en katt med friskare andedräkt och mindre munont.

Kommentera

Publiceras ej