Skutan seglar långsamt vidare

0kommentarer

På mötet igår har vi röstat och kommit fram till att vi skall fortsätta Skutans verksamhet. Ridgrupperna skall fortsätta som vanligt till hösten och för att då klara av verksamheten med bra hästmaterial skall vi hyra in hästar. Så småningom är då tanken att Skutan lite i taget köper in egna hästar till verksamheten, men i nuläget är detta inte möjligt.

Jag ser stor potential ridmässigt för alla elever. Nu kommer hästarna vara mycket fräschare, och de kommer inte behöva ridas lika försiktigt som föregående termin på grund av hästar som långsamt skulle sättas igång. Det kommer finnas fler hästar tillgängliga för aktiviteter och tävlingar, fler hästar som kan gå på friridning.

På mötet vi var på igår lovades det oss en konsult som skulle kunna börja imorgon redan, om han som var tillfrågad tackade ja, och denna ska ha full insyn i verksamheten. Full insyn går ju att ha ändå, men jag tänker mig att han även skall få se hur situationen ser ut på gården. Hur går arbetet verkligen till? Vilka lokaler vistas vi i? Vilken verksamhet borde vi ha, eller skulle kunna ha haft om vi haft lite andra förutsättningar?
Det kan bli spännande.

På mötet lovades vi även att vi skulle kunna fortsätta verksamheten till jul. Och om konsulten och gården kom överens om vad som behövdes för gården, så skulle kommunen ge oss mer pengar.

Det låter väl bra? Låter inte det fint?
Jag känner mig inte lugn.
För jag inser att det kommer krävas enormt mycket arbete, och det krävs att varenda löfte vi fått kommer att uppfyllas. Vi hade behövt en konsult sedan i vintras.

Kommentera

Publiceras ej