Sommar på Skutan

0kommentarer

I tordsdags och fredags förra veckan hade jag hand om stallet på morgonen och lunchen ideellt. Det är så vi brukar lösa sommaren då personalen inte arbetar, med ideella krafter. Massor av inspiration fick jag till min bok också, och jag kan tipsa om att kapitel två nu ligger uppe på Kapitel 1. Gå jättegärna in och kika, det hjälper mig att få fler visningar på boken, och då klättrar jag i ranking på sidan. På så sätt kanske jag någon gång kan få den publicerad.

Dag ett, torsdagen, kännetecknades av att allt gick sönder. Från sopborsten vars borste lossnade ifrån skaftet hela tiden till skottkärran som jag precis tippat omkull på gödselstacken vars ena hjul helt plötsligt rullade ner förbi mig. Lilla Karna, vår fjording som har boxvila men som då fick gå i en mycket liten tillfälligt uppsatt hage, bröt sig ur sin inhägnad så snart hon fick syn på ett grässtrå som såg extra smaskigt ut på andra sidan staketet. Jag lade mig på en filt och läste framför henne, då blev det lättare att se tendenserna.

Här sitter jag och läser och har koll på Karna. Boktiteln är Dead until Dark som serien True Blood är baserad på. Kanske skriver en reccension i ett senare inlägg.

Här kan man se att Karna har eksemtäcke samt flughuva. Min sambo tyckte hon såg ut som Batman, och det får jag ju ge honom rätt i. Åtminstone delvis maskerad, så hon kanske är en superhjälteponny?

 

Snyggingen Cactus var kvar på gården när jag var där och åkte hem min andra dag. Dagen som hädanefter benämns av mig som Rymlingdagen.

Dag två, fredagen, hädanefter benämnd Rymlingdagen, började med att jag öppnade stalldörren och fick se Karna stå mitt i stallgången med spetsade öron och förvånad min. Hennes boxdörr var öppen, höet utdraget och fem högar placerade jämnt över stallet. När hästen väl var inne i boxen igen vände jag mig om och fick se Alex och Gunnar, Gunnar är för övrigt en tjej, hoppa omkring utanför stalldörren! De hade då rymt ifrån sin inhägnad direkt på morgonen efter att jag kommit och öppnat till deras hage. Därefter spenderade jag 15 sekunder med att plocka upp Alex, och 15 minuter med att jaga Gunnar.

Ja härligt är det på Skutan. Äventyr, skratt och spänning alla dagar på veckan!

Kommentera

Publiceras ej