Första kapitlet uppe!

0kommentarer

Igår skapade jag och Fluffigt konton på Kapitel 1, och alldeles nyss lade jag upp mitt första kapitel av min bok Stall Blåklinten.
Klicka HÄR för att läsa den.

Egentligen måste jag väl erkänna att jag anser mig tycka bättre om att skriva fantasy, men detta är mysigare på något vis. Jag trivs med att läsa om en härlig stallmiljö och vad som händer, även om det är jag själv som skrivit texten. Kanske är det med skrivandet precis som med ritandet, man skriver/ritar det man känner behöver skrivas ner/ritas.

Stall Blåklinten handlar i grund och botten om vad som händer på gården. Gården är inte tänkt att vara en ridskola, utan mer som ett stall med rid- och umgåsverksamhet. Vissa idéer och händelser är inspirerade av stallet Skutans Gård, och därifrån får jag fortsatt inspiration till att skriva.

Kommentera

Publiceras ej