CSN - väntan på beslut

0kommentarer

Idga dök äntligen den efterlängtade kuvertet upp med mitt studieintyg samt betyg ifrån Nackademin. Tillsammans med en förklaring till varför jag avslutade mina studier på Nackademin och varför jag vill plugga till djursjukskötare har jag nu skickat in kompletterande uppgifter.

Det är nu ytterligare ett nervöst moment börjar. Tänk om de nekar mig studielån? Nu när jag äntligen hittat en utbildning som är perfekt för mig. Som är jag.

Fluffigt tröstade mig med att det är människor som sitter och läser alla sökandens brev, och det är klart att de skulle ge mig ett lån. De är ju inte onda utan vill att folk ska utbilda sig. Icke desto mindre är det ytterligare ett stressmoment. Det finns lite för många om och men känner jag.

Sitter för övrigt på Hazard sommarlan nu och har världens huvudvärk. Misstänker att det beror på vädret. Åskan och regnet hänger fortfarande tung över Haninge. Hejja på mig nu. Det här måste ju gå vägen.

Kommentera

Publiceras ej