Två sätt att fly livets elände - musik och katter

0kommentarer

"Två sätt att fly livets elände - musik och katter".
Så står det på en kaffekopp som jag gav till min mor för en herrans massa år sedan. Jag tror man fortfarande kan urskilja texten även om den numera är nött och sliten. Det märks att den är omtyckt.

Jag känner mig fruktansvärt ensam. Lämnad ensam hemma. Kvarglömd.
Så illa är det inte, men min sambo har åkt iväg för att åka skidor under ett par dagar, för att fortsätta träningen till en svenska klassiker som han och några av hans vänner tänkte försöka sig på till år 2012. För er som inte vet det så ingår Vasaloppet, Vansbrosimmet, Vättern Runt samt Lidingöloppet. Eftersom jag är mycket solidarisk och hjälpsam och såvidare hade jag tänkt mig att pyssla om min älskling medan han springer och simmar, cyklar och skidar. Med dryck och torr handduk i högsta hugg ska jag heja fram honom. Och försöka att inte påpeka hur urbota tråkigt det är att åka skidor utan att åka med familj eller vänner, att springa överhuvud taget, att simma motströms när man kan leka i vågorna i havet samt att cykla såvida man inte vill ta sig från punkt A till punkt B, eller är ute med polarna. För ärligt talat, att cykla runt en sjö måste ju vara att ta sig till punkt A från punkt A, med en felnavigering någonstans på vägen.

Saken är nu den ialla fall, trots att jag har en smula svårt att komma till punkt, är att jag känner mig ensam och lite bortglömd. Och då kom jag på att man kunde fly elände på ett eller båda av de två sätt som finns. Musik och katter. Så idag gick jag och min mor en lång prom enad och sedan gick vi förbi min mormor så jag fick klappa katt. Och imorgon när det är dags att städa upp lite då jag får fint besök från min tjejkompis Lina blir det musik.

Musik OCH katt!

Kommentera

Publiceras ej