Stora män - små hundar

0kommentarer

Rätt som det är så händer det.
Jag är på väg in genom porten, men den är blockerad. Av en yttepytteliten chihuahua vid namn Yatsy. Med de små runda tassarna bestämt placerade på marken vill miniatyrhunden absolut inte gå in i värmen. Ägaren och ägarens kompis lockar och pockar med gulliga små röster. Till sist ger han upp, jajemensan, han, och lyfter med muskulösa manliga maskulina armar upp den lilla hunden och bär in den genom porten och sedmera uppför trappen. Den lika manliga kompisen följer tätt efter.

Min första tanke är givetvis att den här hunden måste vara flickvännens. Men så berättade min sambo att han kännt igen de här båda killarna, men vid det tillfället hade de varsin chihuahua! Inte kan det väl bara vara så att de tvingas ut med de små fåniga hundarna föratt deras respektive är bästa vänner och skaffat minihund tillsammans? Jag tror att småhundarna är precis lika mycket deras, eller kanske, deras egna rent utav.

Kanske är jag lite fördömmande som automatiskt associerar små hundar med rosa och blondiner och väskor och accessoarer. I mitt huvud uppstår därför genast en bild av de här båda männen med rosa, blont hår, handväskor samt accessoarer. Mycket rolig tanke, men antagligen inte helt rätt i en faktiskt situation. Små hundar är också hundar. Och stora män är också män. Så länge de inte bär omkring på de små hundarna i väskor.

Kommentera

Publiceras ej