Slayer

0kommentarer

Idag passar jag på att lägga upp en bild på ytterligare en karaktär ifrån Dota, givetvis med min egen tecknarstil. Jag har ytterligare två färdigskissade som jag behöver göra lineart och färgläggning till, men det kommer så småningom.
Lina - Slayer, är en kvinnlig magiker. Dotans Dolly Parton skulle man kunna säga, i alla fall till utseendet. Jag är fullt medveten om att de flesta Warcrafthjältar, eller fiender, bifigurer, statyer, ja allt av kvinnligt kön har minst sagt fullgoda former. Jag försöker dock att tona ner dessa. Min önskan är inte att alla karaktärer ska se likadana ut, med samma ansikten och samma proportioner, vilket ju är lätt hänt. Således kommer många av mina karaktärer ha normal byst, vissa till och med liten, och ett fåtal, som Lina här under, stor. Hon är också en av de få hjältar ingame somverkligen har en hylla som är sparsamt dold, och då det är ett av hennes främsta kännetecken, verkar det rimligt att ta med.

Kommentera

Publiceras ej