Hygien - eller brist på sådan.

0kommentarer

Jag har en god vana att alltid tvätta händerna det första jag gör när jag kommer hem. Innan mat serveras brukar jag gå iväg och tvätta händerna, och likaså när jag tagit i en diskmedelstablett, eller andra giftiga alternativt äckliga saker.

Jag kommer hem och går in i badrummet. Pressar ut rikligt med flytande tvål som doftar av syntetisk jordgubb, och ska därefter tillsätta vatten för att tvätta händerna. Det kommer inget vatten ur kranen. Det kommer inget vatten ur kranen i köket heller. Min misstanke är att avstängningen av vattnet kommer att pågå ett bra tag till här i föreningen.

Nu känner jag hur det luktar jordgubbe igen. Eller, det försöker lukta jordgubbe. Och handen är klibbig av ett försök till jordgubbsluktande tvål. Bäst att jag tvättar av den! Men det kunde jag inte nej. Så var det.

Det kunde ha varit värre! Jag hade kunnat stå i duschen med shampo i håret och tre minuter tills jag var tvungen att lämna lägenheten fullt påklädd och nyborstad. Så illa är det ju ialla fall inte.
Men jag vill verkligen, verkligen få tvätta mina händer!

Kommentera

Publiceras ej