Vårsol

0kommentarer

Så var jag hemma igen efter mattelektion, och en kort vända förbi min mor för att hämta upp min sambos födelsedagspresenter som jag gömt hemma hos henne.

När jag gav mig av sken solen så starkt att den framkallade en nysning. Har ni haft den känslan någon gång? Ljuset som bländar ens ögon, och sedan det kliande sticket i tårkanalerna och ner mot näsan. Just den.
Väl i närheten av en asfalterad väg kunde jag skåda en liten vattenpöl, och vattnet i den var inte det minsta fryst. Trots någon minusgrad lyckades vårstrålarna smälta bort något av isen. Och blev inte min samling av vårtecken total när jag lite senare såg en dammig buss åka förbi, och ännu senare en torr asfaltsväg.

Nu när jag väl är hemma igen skiner solen mjukare, mera gult. Och in i lägenheten. Det har sina fördelar att bo på sjunde våningen.
Snart tid för att fortsätta räkna fysik och matte igen, samt att slå in Fluffigts presenter. Och gömma undan dem, givetvis. Om jag nu bara kunde komma på var...

Kommentera

Publiceras ej