Var detta en elastisk eller oelastisk stöt?

0kommentarer

Jag har repterat, hela dagen har ägnats åt fysik och repetition känns det som. Så nu, under de sista timmarna på kvällen har jag till sist äntligen, får vi hoppas, förstått det viktigaste på kapitlena. Jag tror att jag är fullständigt totalt komplett indoktrinerad nu. Fysiken har sitt grepp om mig!
Fluffigt sköt iväg en gummisnodd mot takfläkten, som den slog i varpå den raskt föll ner mot marken. Jag såg kastparabeln, jag såg rörelsemängds- och rörelseenergiomvandlingarna ske! Och min sista fråga, när gummisnodden fallit till golvet var: Var detta en elastisk eller oelastisk stöt?

Med nöd och näppe klarade jag av den sista uppgiften jag bestämt mig för att räkna igenom för kvällen, när Fluffigt började sjunga på "It's a wonderful day for pie" från Family Guy. Så efter att fysikboken var lagd åt sidan ägnade vi tid åt att sjunga en bitvis tonsäker duett. Lyssna på den ni också.

Jag beklagar att jag inte kunde finna ett klipp där hela filmsekvensen var med, med de var alla filmade direkt ifrån en tv, och både bild och ljudkvalitén var fruktansvärt dålig.

Kommentera

Publiceras ej