Nu är det dags - för snöslask!

0kommentarer

Dripp, dropp - vårplopp!
Och fågelsång och smältvatten!
Äntligen, äntligen börjar det tina upp igen. Utan att överdriva kan jag meddela att jag skådar gräsmattor övertäckta med en halvmeter snö, och vissa snövallar är flera meter höga. Men nu då, äntligen, börjar människorna i Haninge att hoppa över den obligatoriska snöslaskremsan som bildas vid övergångsställena så fort de ska korsa gatan. Temperaturen håller sig stadigt runt 0 grader Celsius, vantarna är inte längre ett måste, och när jag är utomhus börjar jag ångra att jag tog på mig den där extra munkjackan.
Våren. Symboliskt sett ett tecken för pånyttfödelse. Tiden då vi kryper ut ur skuggan som hållit oss tillbaka ett tag, då vi tröttnat på snön och kylan. När vintern inte längre är till för att vi ska kunna mysa ihop oss under filtar och umgås, utan istället ett hinder när vi skall ut till arbete och skola.
Jag hoppas på inspiration. Att den extra ljusa tiden skall göra mig piggare och muntrare. Jag har börjat teckna mera igen, efter en tids stiltje. Nu skall jag dock försöka inspirera mig själv till att räkna igenom de 28 fysikuppgifter jag har att göra. Lovar att hålla er underrättade om resultatet.

Kommentera

Publiceras ej