Morgonstund har guld i mun

0kommentarer

Jag gick upp halv nio imorse även fast jag inte behöver. Min lektion börjar nämligen inte förrän 13:40. Men idag, är jag åter igen positiv, och därför ska jag ägna den här förmiddagen åt att bland annat räkna ikapp en smula, och att diska upp ytterligare i köket. En diskmaskin är redan startad och jag har hunnit göra progressbars, i färg, till bloggen.

Tekniken jag använder när jag ska göra många uppgifter i t.ex matematik och fysik är att rita upp en progressbar med lika många rutor som tal. När jag klarat av ett tal får jag fylla i den rutan. På så sätt kan jag fokusera på hur mycket jag redan har klarat av, istället för hur mycket jag har kvar.

Är ditt glas halvfullt eller halvtomt?
Precis samma tankesätt.

Progressbaren som är här nedan får reprsentera min start idag. Min förhoppning är att allt ska vara skinande grönt senast söndag.
Grönt - avklarat tal.
Gult - har inte testat talet ännu.
Rött -  testade men misslyckades.

Nej, den är inte vacker, inte ens litegrann. Men, den är praktisk!

Kommentera

Publiceras ej