Mission Impossible

0kommentarer

Det verkliga Mission Impossible tycks inte innehålla spioner, pistoler, hemlig information, explotioner eller ens Tom Cruise. Mitt verkliga Mission Impossible tycks bestå i att hitta rätt slags kattmat för att glädja min, tro det eller ej, mormor.

Min katt, Lussekatten Illidan den Eminente, tycks uppenbarligen inte tycka om Pussi längre. Från att ha krävt Pussi med lax eller tonfisk sedan han inte tyckt om samt mått dåligt av Mjau kattmat. Därefter, då skulle det vara vilt, absolut inte fisk. Och han tyckte mycket mera om den mjuka maten än om torrfodret. Och nu då, duger inte Pussi i någon smak, utan det ska vara Whiskas. Kattmatsbitarna i Pussi är för stora för Illidan, men mindre och bättre i Whiskas.

Jag börjar i min förtvivlan misstänka att detta matbyte inte kommer upphöra förrän jag gör iordning en gourmérätt värdig Gordon Ramsey.

Kommentera

Publiceras ej