Högskoleprov - Anmäld och klar

0kommentarer

Sista anmälningsdagen till högskoleprovet är den 15:e februari, sedan stängs möjligheterna, så nu är slutspurten här!

Högskoleprovet är ett utmärkt sätt att ge sig själv en extra chans att komma in på en utbildning, då merparten av urvalet till intagning grundas på dels betyg, och dels högskoleprov. Mitt första prov skrev jag 1.7 på, om nu ska jag försöka höja det resultatet. Jag kanske inte lyckas, men här har jag inget att förlora, mer än anmälningsavgiften på 350 kronor.

Provet som skrivs nu i vår sker lördagen den 10:e april.
Tänk på att bussarna kanske inte går som de brukar på vardagarna. Gör inte som jag gjorde sist, anta att en buss skulle dyka upp, vilket den givetvis inte gjorde, varpå jag fick ta en taxi till provlokalen. Usch.

Kommentera

Publiceras ej