Dagens Ord

0kommentarer

Idag börjar min morgon med dagens ord, och ett nytt fräscht avsnitt av Grey's Anatomy att se till frukosten. Är inte det härligt så säg?
Jag fick 5/6 rätt på de här orden. Disträ var det lättaste ordet att förklara, det är nämligen min sambos andra namn... Jag skämtar bara! Eller, det gör jag inte alls nu när det kommer till kritan. Jag älskar min Fluffigt, men han ÄR faktiskt disträ ibland. Kan det månne ge en ledtråd till vad ordet betyder?

1. Myriad
a) höjdpunkt
b) storleksgrad
c) anledning
d) listig plan
e) stort antal

2. Beveka
a) läsa upp högtidligt
b) ge särskilt utseende
c) försöka bli vald
d) klargöra noggrannare
e) uppmjukande övertala

3. Pedagogisk
a) lättförståelig
b) i första hand
c) förebyggande
d) kort och exakt
e) logisk och rimlig

4. Nödsakad
a) komplicerad
b) besvärlig
c) allvarlig
d) tvungen
e) bristfällig

5. Jumbo
a) ryktesspridare
b) äldsta personen
c) en sistplacerad
d) uppassad person
e) slarvig amatör

6. Disträ
a) tankspridd
b) förtjust
c) nedstämd
d) ointresserad
e) förtjust i

Facit finner Ni här: 1.e 2.e 3.a 4.d 5.c 6.a

Kommentera

Publiceras ej