Screenshots ifrån Cataclysm

0kommentarer

Nu när jag har haft hela fem dagar på mig att testa den senaste WoW-expansionen så känner jag för att dela med mig lite av upplevelserna. Den ena av zonerna ligger långt nere i havet sedan ens skepp sugits ner i djupet av en särkilt arg bläckfisk, troligen en kusin till Kraken. Jag måste erkänna att jag tröttnade lite på att simma runt bland allt sjögräs och samla sjöstjärnor, så då bytte jag zon. Oavsett - det är riktigt färgglatt och härligt.

Så, bilderna uppifrån och ner.
1) Wíllow i staden Sjögräs lockar tillbaka en förskrämd sköldpadda till säkrare vatten. Här gäller det att akta sig för glupska hajar. Jag vet inte riktigt vad det är jag har som bete där för att locka sköldpaddan, men det är säkert något mumsigt.
2) Min Worgen Skuggtass som står och posar vid en brunn. Det är riktigt svårt att hitta på ett unikt namn, alla mina förslag på engelska var upptagna, så till slut gav jag upp och döpte henne till den svenska motsvarigheten.
3) I undervattensvärlden fick man sig en sjöhäst att rida omkring på så att det ska gå snabbt och smidigt - efter att vi ridit in den givetvis.
4) Någonstans i mitten av worgens startzons questkedja gäller det att köra vidare till nästa by, varna dem för den annalkande faran och förbereda för motstånd.
5) Ah, världen slits sönder, lava sprutar upp ur bergen, och vem återvänder då, om inte Ragnaros. Igen? Ja tydligen kan inte sådana här mäktiga väsen riktigt dödas, de bara försvinner för stunden för att existera någon annanstans. Bakom honom ser man de enorma vingarna av Deathwing, och framför honom på den gröna draken är Wíllow. Hon är så liten!

Kommentera

Publiceras ej