Julförberedelser

0kommentarer

De julklappar jag har hunnit inhandla är nu snyggt och prydligt inslagna och försedda med etiketter med *trumvirvel* julrim!
Jajemensan! Ardente har för första gången någonsin bestämt sig för (och hitills lyckats med) att komma på julrim till att julklappar hon ger bort iår. Illidan hjälpte till med mycket inspiration kan jag tillägga. Han har anfallit och haft ihjäl julklappspapperet (om det är ett bitmärke i just din julklapp så vet du varför), snöret, tejpförpackningen saaamt påsen där alla julklapparna ligger i.

Allra klurigast var att komma på Illidans julrim, eftersom han inte kan läsa, och även om jag läste upp det skulle han ju inte höra vad jag sa. (Eller hur, detta är en katts största problem med julrim! Jag hoppas att någon trots ett leende över det roliga i det jag just skrev åtminstone tänkte att katten inte förstår oavsett). Nåväl, jag har ritat mycket tydliga bilder av vad mitt julrim gick ut på, så Illian kanske förstå i alla fall!

Bild 1) katt
Bild2) boll
Bild3) katt får boll och ser glad ut
Bild4) katt jagar boll

Någon som kan gissa vad Illidan får i julklapp?

Min resväska är upphämtad ifrån den kalla fukiga källaren med de många stora spindlarna. Jag överlevde mamma! Jag tog med mig en fackla och en högaffel samt en drake som heter Jerry och tillsammans så kämpade vi oss igenom horderna av åttabeningar ner till mitt förråd - och tillbaka.
Väl uppe igen hade jag tänkt börja packa lite, men det fick vänta, för katten är som katter är i allmänhet och passade på att placera sig i resväskan så snart jag öppnat den.

Kommentera

Publiceras ej