Ja vad hade jag för nummer nu igen?

0kommentarer

När vi skriver tentor på SLU skriver man sitt namn på en lista som är numrerad. För tentan inom sjukdomslära och farmakologi var listan numrerad från 200 till 300 ungefär. När alla skrivit på listan så läggs den i ett kuvert som förseglas. Detta nummer vi valt skall vi sedan skriva på vår tenta istället för vårt namn. På så sätt kan ingen av lärarna veta vilken elev som har skrivit vilken tenta, och kan på så sätt inte vara partiska. Nu kommer dilemmat. Jag minns inte vilket nummer jag har! Jag tror att jag kanske har 287, men är absolut inte säker. Om jag har det nummret, då är jag i alla fall godkänd på tentadelen och läkemedelsräkningsdelen, men helt säker kan man ju aldrig vara! Tala om nervöst, och inte blir det bättre av att jag hade en mardröm inatt som gick ut på att jag inte klarade av att göra två av mina tentor! Sandra, min kompis som är kvar i Skara - jag lider med dig vännen- ska försöka se om hon inte känner igen min handstil på tentan som har nummer 287 för att se vilket betyg jag fick. Ja egentligen spelar ju inte siffran någon roll mer än att det är en trea eller över, men visst blir man nyfiken! Visst vill man veta?

Kommentera

Publiceras ej