Agaplatta med ... Kattbaciller!

2kommentarer

Som hemläxa till fredagens lapptillfälle har vi fått med oss varsin agaplatta hem. Det är en slags rund platta med lock på som i botten har en näringsrik gele som bakterier tycker om. På denna platta ska vi hitta något roligt att ta prov ifrån som vi sedan ska låta växa tills på labben.

Eftersom jag inte vill bli påmind om vad som finns på dörrhandtag och fingrar (jag har gjort en sådan här labb fast betydligt mer omfattande när jag läste på SU) så beväpnade jag mig med en tops och har nu tagit prov från Illidans mun vid hans tandkött samt vid hans näsborre. Nu ska vi se hur mysig han egentligen är när han kryper upp och ska tvätta en...

2 kommentarer

Gammelmatte Ann

09 Dec 2010 14:47

Haha vill du verkligen veta?

Ardente

09 Dec 2010 15:30

Njaej, egentligen inte. Blir lite svårt att tycka att det är mysigt sen när han tvättar mig xD



Men vem vet, jag kanske hittar något riktigt spännande?

Kommentera

Publiceras ej