Russritt

0kommentarer

Haha, idag red jag på gotlandsrusset Verona! Med mina 167 centimeter måste jag ha sett flera nummer för stor ut för henne, men vad gör det, lyckan var total. Jag hade fått i uppgift av Malin Linder, ny personal på Skutans Gård, att rida det runda lilla russet och se om jag inte kunde få henne att ställa åt båda hållen och se till att hon hade lite framåtbjudning. Ritten i sig var väldigt mysig, bland annat galopperade vi upp för en lång backe i skogen i långsam galopp. På volten red jag också en sväng, och bitvis ställde hon rätt åt båda hållen, även om hon speciellt vid slutet av passet protesterade en hel del. Hon stannade och slängde upp huvudet samt backade några steg. Det gick snabbt att korrigera det, lite skänkel och en smackning och hon gick fram igen, men det visar ju för mig ganska tydligt att det var väldans jobbigt det jag begärde av henne.

Malin har för övrigt fått massor av energi som hon använder till att städa upp på hela gården. Imorgon ska vi iväg till jordbro återvinningscentral med bland annat ett kylskåp som inte fungerat på flera månader, samt diverse elektronikavfall. Här kommer lite bilder ifrån vår städdag.

Malin hittade något som vi fann oerhört lustigt, två hål i väggen!


Under skåpet ni såg på föregående bild fann Malin prisrosetter. Måhända rosetter vi var värda efter så mycket städande? Nåväl, Malin i alla fall, hon har ju röjt i flera dagar!


Slutligen så hittade vi Bipbop och BeepBeep inlåsta i ett skåp i värmestugan. De har velat lämna Tellus för flera år sedan men någon tryckte ner dem i en svart sopsäck. Mars hälsar.

Imorgon blir det som sagt en heldag i stallet. Jordbro och en lång uteritt hägrar. Desvärre också sorgliga tider. Karnas tid på jorden börjar gå mot sitt slut och imorgon skall jag vara med när hon tar språnget in i trapalanda. Oroa dig inte Lollo, jag ska klia henne enligt dina instruktioner och önska henne lycka till.

Kommentera

Publiceras ej