Nedräkningen kan börja?

0kommentarer

När borde man starta den här typen av nedräkning? Tio dagar innan, eller tre dagar innan?
Idag måndag, är det fem dagar kvar tills det är lördag och flyttlasset rullar iväg mot Skara.

Jag har under förmiddagen varit hemma hos min mor och packat änu mer och flyttat ut allt på balkongen som ska med i flyttlasset. Detta för att underlätta för min mormor som ska sova i mitt rum då jag och Fluffigt sover i hennes lägenhet. Vi har gjort en komplicerad rokad helt enkelt. Nu hemma i min mormors lägenhet igen försöker jag börja plocka ihop det sista som ska packas ned och antingen ställas ner i källaren eller åka med till Skara. Jag har insett att jag har fruktansvärt många par skor. Antagligen inte i närheten av vad många kvinnor därute kan uppbåda, men definitivt tillräckligt! Dilemmat är att en hel del av dem är trasiga på något vis, åtminstone sandalerna så de måste jag hinna gå iväg med till skomakaren i centrum

Flera saker finns kvar att hinnas med innan jag åker. Hur ska jag hinna? Jag borde klippa håret, borde hinna jobba en gång till och säga hej då till alla arbetskamrater, säga hej då till kompisar, få tag på och byta lysrör till min golvlampa, städa bra i min mormors lägenhet, packa det sista, rida, ut och springa och.. och...

Jag tror att jag planerar in lite för mycket?
Mitt största stressmoment just nu är dock CSN. Trots att jag ansökte om csn-lån långt innan mitt antagningsbesked och så snart jag kunde därefter kompletterade med de papper de eftersökte har de fortfarande inte kunnat ge mig ett besked. Jag pratade med en kvinna förra veckan som meddelade att det kunde dröja två till tre veckor till. Detta är ju frustrerande och nervöst. Jag vet att de jobbar på så gott de kan, men visst är det läskigt att åka iväg till en utbildning utan att veta om man får pengar utbetalda? Okej, det finns en plan B och en plan C, men ingen av dem är lika bra som plan A, CSN-lån.

Vi får hoppas helt enkelt.
Lite som jag gjort hela tiden med andra ord.

Kommentera

Publiceras ej