Jag sprang, jag spang, jag överlevde

1kommentarer

Mamma, jag har nu invigt mina nya joggingskor. Joggat har jag, där vid spårcentralen och lyckades ta mig runt 1,5km spåret. Som många förstår nu har jag verkligen inte bra kondition, men jag jobbar på det!

I och med mina snart kommande studier har jag skrivit en lista med bra meningar som jag läser igenom för att hjälpa mig komma i rätt sinnesstämning och lyckas bättre. En av de meningarna lyder som följer.

#8 Motion, sömn och en balanserad kost hjälper min koncentration, min sinnesstämning och mina resultat.

Med detta skrivet så är anledningen till min konditionsträning att det ska hjälpa mig att orka bibehålla ork och bättre koncentration när jag måste lära in väldigt mycket. Jag tror att kroppen och sinnet beror mycket av varandra, och mår den ena bra mår den andra bra och vice verca.

1 kommentarer

Mamma

11 Aug 2010 08:05

Du är klok som en gammal uggla! Motion, bra kost och sömn är A och O för att må bra. Och så behöver man skratta och klappa en katt ofta! Särskilt vita purrmonster är effektiva har jag hört..... ;)

Då kan jag se fram emot sällskap i joggingspåret på torsdag då...?

Puss puss!

Kommentera

Publiceras ej