Första dagen

1kommentarer

Upprop och upprop.
Vi samlades i aulan och fick höra en presentation och ett tal om Skara och om SLU. Med hjälp av teknikens under fick vi möjlighet att se hur de hade det i Uppsala när deras upprop var. Då vår presentation var över tog den i Uppsala vid och man kan likna det vid en videokonferens.

Vi fick höra om vad SLU är för något, om forskning, mer forskning och mest forskning. Om institutionerna och fakulteterna. Egentligen inget som intresserar oss i stor grad skulle jag vilja sammanfatta det hela som. Det blev långtråkigt. Vi är inte ute efter att forska, vi kommer vara praktiker som vill lära oss och umgås med husdjur så att vi kan behandla och rehabilitera dem.

Väl inne i klassrummet blev vi uppropade, och jag såg till att varenda kotte kom ihåg mitt namn i och med att jag påpekade att det stod fel namn på min namnskylt. Vi fick höra mer om programmet, och det var däremot intressant. Träffa våra lärare och höra dem presentera sig samt presentationer av oss själva. Det verkar som om vi har glada kunniga lärare på vår utbildning, och jag längtar verkligen tills vi får sätta igång och börja lära oss saker!

Klockan tre tog kåren över och därefter var det inte jätteroligt. Vi blev indelade i grupper så att vi så småningom var runt femton personer i varje lag från de olika programmen. Sedan var det ut och leka, som visserligen hade kunnat vara kul, men vi tävlade aldrig mot någon när leken väl var. Vi gick runt till olika stationer och bara utförde en lek. Det hela går ut på att samla så mycket poäng som möjligt tills på onsdag eller om det var torsdag för prisutdelningen som är på torsdag, och för att vara med på den måste man vara med i kåren, vilket jag inte vet om jag känner för just nu. Sittningar och pubkvällar är inte min grej, och när jag pratade med Ellen om vad vi skulle vilja ha insåg jag att det kan vi ju fixa själva. Ska grunna mera på det.

1 kommentarer

Malin

30 Aug 2010 19:28

Jag såg dig vid stationen med såppresennningen, men du gick därifrån ju :O Haha .

Kommentera

Publiceras ej