Ett flyttlass på väg

0kommentarer

Det låter rätt bra, eller hur? Ett flyttlass på väg. Nu är det ju bara en slags nedräkning för mig och Fluffigt där vi båda längtar efter förändringen och framtiden. Studier. Nya rutiner. Nya utmaningar.

Många timmar senare idag är det dags för lite av Fluffigt saker att få byta boning, från förra lägenhetens mörka förråd till tvillingsysterns. Själv tänkte jag lägga beslag på sängen, för den är enorm och den är bekväm. Sängen som jag annars får ta med mig i min flytt är runt 80 centimeter bred. Vänder man sig om lite oförsiktigt är risken stor att man ramlar ur.

Imorgon är även dagen då någon chansade på att antagningsbesked 2 ska komma ut. Det finns absolut inga som helst belägg för att detta skulle stämma, men jag hoppas ju givetvis! Det tycks mig som om det borde vara rätt dag för något sådant i och med att jag kommer vara upptagen större delen av dagen. Förmiddagen kommer ägnas åt att fortsätta städa och packa i mitt rum hemma hos min mor inför en flytt till Skara, och eftermiddagen åt att flytta alla sakerna ur källarförrådet.

Ni hoppas väl liksom jag på att antagningsbeskedet kommer imorgon och att jag är antagen?
Det vore fantastiskt. Det vore bäst.

Kommentera

Publiceras ej