Utrensning inför flytt

0kommentarer

Det börjar kännas mer och mer verkligt nu. Snart kommer inte jag och Fluffigt att bo kvar här i lägenheten där vi levt och trivts tillsammans i över tre år.

Jag har fyllt en flyttkartong som ska hem till min mor och bli kvar där, ytterligare en som kommer åka med till Skara. Sovrummet börjar redan se tommare ut, liksom ihoppackat. På något sätt undanstädat och öde. Det är de små sakerna som gör det. Att min hylla inte är proppfull av böcker, teckningar och prylar ifrån olika händelser som jag minns extra starkt. Ondines namnskylt till tränset. En liten plastros med band som grunkan gav mig ovanpå ett paket med choklad. Ett torkat höstlöv jag fick ifrån Fluffigt som påminner mig om när vi var ute och sprang i höststormen utan jackor...

Jag är alldeles för snabb att hitta saker som är knutna till minnen. Det är inte det att jag inte har kvar minnena ändå, men jag påminns inte om dem. När jag stannar upp och sveper med blicken över de saker jag har i min ägo brukar jag fundera på hur de kom att bli mina.
För att prata om lite humoristiska saker kan jag meddela att jag hittat lite galna saker som borde ha slängts för väldigt länge sedan. En trebent orange stol. Någon som vill ha? En microvågsugn som Fluffigt fått i present för säkert två år sedan och som låter hemskt och antagligen är livsfarligt. Vi har även två kaffebryggare här hemma. Jag dricker absolut inte kaffe, och normalt sett bryggs inte heller kaffe hemma hos oss. Nej jösses, man kanske borde flytta lite oftare för att få rensa ut ordentligt!

Kommentera

Publiceras ej