Städdag - Nu flyr vi fältet!

0kommentarer

Jag och Fluffigt satt i godan ro vid det solbelysta köket och åt frukost då jag plötsligt sneglade lite kort mot köksfönstret. I ögonvrån såg jag en man med kratta! Min första tanke var 'Ånej!'. Lite försiktigt fortsatte jag att spana ut över gården och upptäckte ytterligare en hurtig typ med kratta slängd över axeln. Sedan dök en tant med skräp och pudel upp. En mor med två barn i släptåg och alla bar de på sopborstar eller krattor. Det finns bara en anledning till att människor samlas med krattar, spadar, sopborstar och svarta sopsäckar. Det är vår eller höststädning i farten, och med tanke på den nuvarande årstiden skulle jag vilja påstå att det är en vårstädning som pågår utanför köksfönstret.

Alla med sunt förnuft som kämpat sig igenom år av städdagar tidigare i sina liv gör rätt i att åka iväg långt bort när det börjar närma sig en sådan. Jag känner mig lite lurad här! Mormor åker iväg tre dagar innan städningen, precis lagom för att det inte ska vara alltför uppenbart att man försöker smita, och kvar lämnar hon mig och Fluffigt. Givetvis skämtar jag här, tror ingen annat. Dock tänker vi ta det säkra före det osäkra och fly fältet så snart det går! Mot mera flyttstädning och vidare!

Kommentera

Publiceras ej