Sjuk

0kommentarer

Usch.
När jag vaknade imorse hade jag ont i hela kroppen, och dessutom var jag alldeles fruktansvärt förkyld. Jag insåg snabbt att jag inte skulle orka gå till mattelektionen utan fick satsa på att vara med på delar av fysiklektionen istället.
Två timmars extra sömn och en ibumetin senare lyckades jag ta mig ner till skolan och uthärda en timma av lektionen.

Det riktigt lustiga är vilka huskurer folk har och deras iver att pracka på dem på mig så snart de fick nys om att jag mådde dåligt. Fluffigt brukar göra en köttfärssås med massor av vitlök i förkylningstider, och det är väl inte så konstigt kanske, men förslagen jag fick idag var ju riktigt skumma! Ett av dem innebar att jag skulle svälja en sked olivolja, gärna med citronsmak, på morgonen och sedan ytterligare en på kvällen i två dagar. Min lärare föreslog en rejäl äggtoddy.
Jag tackade vänligt åt förslagen med har inte en tanke på att testa något av dem.

Det riktigt positiva med den här kvällen är att Fluffigt har lovat att göra pannkakor, utan vitlök, åt mig. Tills dess tänker jag kura ihop mig under en pläd och tycka synd om mig själv.

Kommentera

Publiceras ej