Provresultat Fysik B

0kommentarer

När jag skulle skriva en rubrik till det här inlägget insåg jag att det inte går att få det att låta spännande. Jag kan ju inte gärna skriva "oväntat resultat" eller "fantastiskt dåligt resultat" därför att jag inte vet. Jag vet att jag inte får alla rätt på provet, för det var två frågor som jag inte ens svarade på. Jag besatte inte sådana kunskaper att jag kunde göra ett försök. Det jag hoppas på är ett VG, för efter förra provet är det vad jag satsar på. Som jag kanske nämnt tidigare kommer inte den här ämneshöjningen hjälpa mig att konkurrera trots införandet av meritpoäng. Jag känner inte en kotte som inte kan tillgodoräkna sig alla 2.5 poängen nämligen.

Dagen idag börjar med blogg. Om ett litet tag blir det pannkaksfrukost, iväg till skolan och därefter ska jag åka iväg och träffa min kompis Lina och inhandla mig en ny väska. Jag handlar så sällan nytt. Här hemma har jag en riktig favoritväska. Den är brun, med tryckt text och en stjärna av glitterpluppar. Det är en axelremsväska och i remmen runt finns det ringar insatta. Nu när jag inser att en och snart två av dessa ringar har lossnat, att stjärnan saknar en eller flera av sina pluppar, att den egentligen färgen på väskan kan avslöjas om man öppnar den och tittar på icke solbelyst tyg... Den har hål där mjuk stoppning syns. Flärparna till blixtlåsen är snart helt avskavda. Jag tror att det är dags att ge sig nu. Jag måste helt enkelt ha en ny väska innan den här går en kvalfylld död till mötes.

Kommentera

Publiceras ej