Hemmadag

0kommentarer

Idag är en typisk dag som kommer att bli en duktigdag för mig.
Vad gör man då på en duktigdag? Jo, man gör en lista på saker som behöver göras, och sedan gör man sakerna som står på listan. Väldigt enkelt.

Lite skäll ska jag väl ha, för jag kommer inte att åka på mattelektionen idag. Det hon lär ut kommer jag att kunna traggla mig igenom själv, på ett eller annat sätt, och dessutom hinner jag med mer om jag inte åker dit. Restiden är inte lång, men jag ska gå till bussen, vänta, vänta på att lektionen startar, ha rast, sedan gå hem till bussen, åka hem. Allt sådant där tar tid, och jag skulle snart vara uppe i en timmas dödtid bara för en mattelektion. Bättre att gå när jag behöver kunskapen, och inte har så mycket att göra.

Saken är den att jag och Fluffigt ska flytta hem till min mormor om två veckor. Tills dess måste vi ha börjat packa, och det kommer ta sitt lilla tag. Dessutom insåg jag nu att jag verkligen måste skynda mig med att ansöka om nytt id-kort. Det går ut alldeles för snart för mitt eget bästa!



Kommentera

Publiceras ej