Utan sin man hemma

2kommentarer

På något underligt vis blev jag kvarglömd hemma medan min sambo är på Dreamhack som crew. Han ska kommentera Dotamatcherna bland annat, och även om jag är oerhört glad för hans skulle så inser jag att det finns otroligt många aspekter i livet som blir så mycket svårare när han är borta. Som att sova ensam om nätterna. Som att komma hem ensam till en tom lägenhet. Som att behöva laga sin mat själv när man är hungrig.
Jag erkänner det. Jag tycker inte att det är speciellt roligt att laga mat medan min sambo gladeligen kastar sig över spisen vareviga dag så att jag inte ska gå hungrig, förutsatt att det ser välstädat ut i köket.
När han nu är bortrest finns det bara ett alternativ kvar, och det är inte att beställa pizza eller att ringa mamma och föreslå middag tillsammans. Det är istället att samla vuxenpoäng genom att laga sin egen mat även fast man är ensam hemma. Så det gjorde jag. Jag har till och med förberett en matlåda åt mig till imorgon då jag kommer få stressa lite fram och tillbaka mellan stall, mormor och mor.

Dagen bjöd på ytterligare ett stort glädjeämne. Som jag har längtat efter den här stunden! Gargoil, en god vän från lanföreningen med den bästa klädsmaken och stilen enligt mig, tog sig tid att följa med mig för att äntligen få inskaffa ett par gargoilbyxor! Bakgrunden till denna udda historia är alltså att jag sedan länge beundrat hans byxor och velat ha likadana själv. Dock har jag inte vetat vart jag skulle få tag på dem. Jag hoppas på att han i dagarna hinner skicka över bilderna vi tog när jag provade dem, men hitills får dessa duga. För första gången presenteras alltså idag, gargoilbyxorna:

2 kommentarer

Gargoil

28 Nov 2009 00:30

Tycker att dom där byxorna är WAY mycket snyggare än dom jag har :O

Visst har samma modell, men dom är så galet mycket snyggare i rött :D



You make huge success in buying those pants :D

Mamma

28 Nov 2009 10:36

voj voj voj...... SKA verkligen hängslena hänga så där?? Jag känner mig gammal.... :(

Kommentera

Publiceras ej