Un jour nuageux

0kommentarer

Det verkar som om det mulna vädret tänker hålla i sig. Inte ens en glimt av solen har jag kunnat skymta idag, och då har jag ändå mestadels varit utomhus under de någorlunda ljusa timmarna. Det blev en sovmorgon för att fly undan det gråa vädret och därefter ett lerigt stallbesök som fick mig att glädjas över beslutet att inte åka dit i mina civilkläder. Istället var jag förståndig och erhöll säkert fem vuxenpoäng för mitt beslut att ta på mig praktiska, varma och delvis vattentäta kläder och skor.
Åter till kvällens agenda. Det är dags att söka in till de kurser jag vill läsa på Komvux under period 1 och 2, det vill säga, från den 11:e januari till den 28:e maj. Det är så många olika kurser jag funderar på. Jag vill ju inte ta på mig för mycket, så att jag inte kan få ett bra resultat och höja mitt tidigare betyg, samtidigt vill jag ju kunna få in en liten slant från CSN, och då måste jag komma upp i en viss poängsumma. Som det är nu studerar jag inte tillräckligt mycket för att få något bidrag från CSN, så min snälla snälla mor hjälper mig och sponsrar med lite pengar tills dess att jag kan ansöka.
Dags att fylla i blanketten då... Vad blir det, Matte C och D? Fysik B? Kanske plugga upp Engelska A eller B till MVG?

Kommentera

Publiceras ej