Renaissance

0kommentarer

Renässans - pånyttfödelse.
Jag bestämde mig för en tid sedan att strukturera upp min tillvaro och försöka hitta tillbaka till grunden i det jag verkligen tyckte om att göra, detta efter en tid av olika utbildningar och arbetsansökningar. Så jag funderade och försökte hitta de intressen som tagit störst del i mitt liv, och klura ut vilka utmaningar och händelser som betytt mest för mig.
Hästar och ridning var det jag först kom att tänka på. Alla de djur jag lärt känna under min uppväxt passerade genom mitt minne och påminde mig om just sin historia. Bilder jag ritat. Texter jag skrivit. De senaste lanen jag har staffat på. Testrenderingar och 3D-projekt. På senare tid har det digitala skapandet tagit större plats, och E-sportens arena har till stor del tagit över som ett intresse. Ändock kändes det inte som om jag hade hittat rätt.
Så till slut påmindes jag om en dag för så många år sedan då jag för sista gången satt upp på den häst som kommit att betyda mest för mig, och för första gången satt upp med en inställning som tillät mig att göra det jag föresatt mig att göra. Dagen var lyckad, det var den bästa ritten vi någonsin uppvisat inför publik, och det var även vår sista tillsammans. Därefter blev hon halt, och fick efter en tid galoppera in över Trappalandas gröna ängar.
Jag insåg vid det minnet att mitt grundintresse är hästar och djur. Och det som jag vill arbeta med i framtiden och ha som aktivt intresse måste vara djurrelaterat.

Mitt mål är nu tydligt och klart. Jag ska bli djursjuksköterska. Och precis som den sista gången jag red Ondine är jag fokuserad och beslutsam. Detta är min löpande berättelse om hur jag ska nå det målet, att komma in och utbilda mig till djursjuksköterska på utbildningen i Skara. Detta är Vägen till Skara.


Kommentera

Publiceras ej