Mor-dotteraktivitet nr.4

2kommentarer

För att ägna er åt Mor-dotteraktivitet nr.4 krävs följande:
1 mor
1 dotter
1 stege
1 spetsig trädgårdsspade
1 lada med ett tak där det finns stuprör med alldeles för mycket löv i

Jag blev lockad att följa med till Gotland då min mor kom med argumentet att jag kunde slappna av här. Vila upp mig. Kanske kratta lite löv. Ja, det är rofyllt att kratta löv, tänkte jag och följde med.
Varför befann jag mig då helt plötsligt 4 meter över marken för att medelst spetsig trädgårdsspade rensa stuprör som löper längs med hela ladans långsida? Jag är höjdrädd! När jag påpekade detta faktum, medan jag smått ängsligt klättrade uppför stegen ännu en gång för att komma åt lite bättre över själva ladudörren, svarade min mor med ett alldeles för glatt tonfall:
- Därför att annars kliver din 81-åriga mormor upp på stegen och gör det!
Långt där nerifrån hör jag en röst som svarar:
- Ja om du inte vill, då kliver jag upp.
och därefter:
- Det har jag gjort de senaste två åren.

Värt att tänka på nu är att detta har min då 79, respektive 80-åriga mormor gjort alldeles ensam. Det var hon, en stege, en lada och en spetsig trädgårdsspade.

2 kommentarer

Ida

24 Nov 2009 22:32

Va? behövs det en mor också..

Fan det måste vara anledningen till att det inte fungerade i fredags..

då vet jag :P

Ardente

26 Nov 2009 19:41

Hur hög var stegen? Hur långt föll du? ^^

Kommentera

Publiceras ej