Étudier

0kommentarer

Snart bär det åter igen iväg mot skolan och fysiklektion. Jag nämnde tidigare att det inte var bra att satsa allt på ett kort när man skall in på en eftertraktad utbildning, om man dessutom är säker på att ens nuvarande betyg inte räcker till. Ja jag skulle säga att det är dumt att satsa allt på ett kort även om man bara skulle vara lite tveksam till om man kommer in eller inte. Förutom att göra högskoleprovet försöker jag även höja mina gymnasiebetyg. Då jag från början var fast övertygad om att det inte gick att läsa upp betyg som inte var satta som IG, sökte jag alltför sent till utbildningarna som erbjöds under hösten. Sista datumet var passerat, och studievägledaren sade att kurserna redan var påbörjade sedan två veckor tillbaka, men att jag kunde fråga läraren själv om han inte kunde tänka sig att ta emot mig. Läraren sade med viss tveksamhet ja, då han talade om för mig att många av hans elever redan var osäkra och att det kunde vara svårt att ta igen om man aldrig hade läst ämnet förut. Nu har jag ju redan läst den här kursen med godkänt betyg och med lite viftande av betygsdokumentet och påpekandet att jag även hade läst Fysik B såg han ialla fall inte så bekymrad ut länge.
Första provet är avklarat med gott resultat, och nu är det dags för mig att försöka lära mig det som jag har absolut svårast för. Ellära.

Kommentera

Publiceras ej