Ännu ett projekt

0kommentarer

Jag förstår inte hur jag lyckas. Åter igen har jag tagit på mig mer saker. Den här gången är det en hemsida till stallet där jag är styrelsemedlem som måste snyggas upp. Jag erbjuder mig att titta lite på det, och tänkte samtidigt att jag antagligen inte kunde göra så mycket mer än så. Helt plötsligt inser jag att de har världens enklaste system i världen för att skapa bloggar och bildgallerier, med nackdelen att det är smått tidsödande att få det att se ut som man vill. Mitt problem nu är att jag verkligen kämpar med att få upp alla bilder som stalltjejerna har skickat in och vill ha upp på hemsidan. Och det tar tid. Samtidigt ser jag ju att designen verkligen måste snyggas till överlag, men det får helt enkelt vänta. Prioritering är a och o. Det känns lite ironiskt. Om jag verkligen ägde förmågan att kunna prioritera borde jag ju inte ens ha satt mig i en överbelastad situation från början.

Morgondagen hade jag tänkt ägna åt att plugga. Planen var att göra samtliga uppgifter jag inte hunnit med på föregående kapitel, men i skrivandets stund så inser jag ju att förmiddagen skall ägnas åt planeringsmöte, och eftermiddagen åt pepparkaksdegsbak. Jag tror jag behöver fler av mig, eller åtminstone en tidvändare. Något att önska sig i julklapp?

Kommentera

Publiceras ej