Vart är dagens föräldrar på väg?

2kommentarer

Där sitter vi, jag och min sambo, inne på Stadium och provar ut vinterkängor då hans telefon ringer. I andra änden hörs min sambos far, och min första tanke var att han behövde någon slags teknisk hjälp. Eller hur. Han ringde enbart för att tala om att han hade skaffat sig en laptop, en PS3:a samt sex spel till föregående. Är det inte meningen att dagens föräldrar ska klaga på dagens moderniteter och inte förstå sig på dem? Åtminstone kan det ju bara inte vara tillåtet att ringa upp sin son enbart för att sukta honom med något han har velat ha sedan någonstans strax innan Dackefejden, och säkerligen inte kommer att ha råd med, eller tid för, förrän jag själv har en nyinköpt hundvalp i famnen. Och hundvalpsprognosen ser ganska dyster ut för tillfället, både pengamässigt och tidsmässigt. Kanske är det själva nyckeln till det konstiga betéende vissa föräldrar har börjat med? De har helt plötsligt tid till saker och ting sedan vi barn flög ur nästet. Betyder det då att vi utflugna barn måste skaffa en familj och sedan försöka få barnen att bli vuxna och fly familjen innan det blir tid för lek igen? Detta verkar dock lite tidsödande. Jag tror jag får försöka omprioritera min tid istället... Någonstans måste det ju finnas tid till vissa saker som jag vill göra, som jag kan stjäla från något annat oviktigt, t.ex tvättider.

2 kommentarer

Ida

13 Dec 2009 01:23

vad hände med "min" vermaid

Ardente

14 Dec 2009 20:30

Hehe, den ska jag arbeta vidare på. Planen är att försöka färglägga den när jag är helt klar med min harpy.

Kommentera

Publiceras ej