Tid för snöänglar

0kommentarer

Igår firades det med tårta och mer tårta ibland maffian, bönder, en läkare och en sheriff hemma hos en av mina bästa vänner. Leken Maffia är en av de bättre, om än något morbid.
Tårtorna var som sagt till för att fira min vän som fyller... låt oss dra till med 17år, igen. Även jag börjar dras med åldersnojja, och jag är ändå bara... 20. Precis.

Gårdagen bjöd på mer än tårta, nämligen det sista provet den här terminen i min fysikkurs. Mitt mål var att uppnå åtminstone VG+ för att på så sätt ha chans till ett MVG i kursen som helhet. Trots missar på två svåra frågor om ellära finns det förhoppningsvis en chans till ett bra betyg ändå. Även om det känns surt att just det jag var osäker på angående elläran dyker upp på en uppgift som ger alldeles för många poäng.

Summan av kardemumman, och nejlikorna och pepparkakorna, är att jag nu har ett slags jullov framför mig. Till helgen har jag lovat mig själv att gå ut och göra snöänglar, för det är julkänsla det.

Kommentera

Publiceras ej