Naga Siren

0kommentarer

Äntligen har jag kommit mig för att teckna lite för min framtida webcomic! Inte mindre än fyra olika hjältar lyckades jag porträttera under gårdagen, för att dagen till ära få dem inskannade. Nu är en klar, en av mina favoirthjältar ifrån Dota, nämligen Naga Siren. Anledningen till att jag väljer att färglägga och teckna min verision av dotahjältarna före mina egna huvudkaraktärer är flera, men bland annat är det så att jag måste öva mera på de karaktärer som skall finnas i mina strippar som rör Dota och WoW. De bilder jag lägger upp här blir som förenklade character sheets.
Det känns underbart roligt att få komma igång med webcomicen igen. Julen med omnejd innebär mycket stress för många, men dagarna därefter, innan jobb och skola, kan vara en tid att få vila upp sig igen. Kanske är det därför min inspiration kommer åter, och kanske är det så för flera!

Så småningom bör jag ta tag i de där framtida göromålen som jag så lätt skjuter upp. Att ansöka om CSN-bidraget till exempel. Lyckligtvis kan jag göra det via det moderna mediumet Internet, så nu gäller det ju bara att ta sig i kraget. Slutligen då, för första gången vill jag få presentera, Slithice, Naga Siren.

Kommentera

Publiceras ej