Julkonsert

0kommentarer

Julen är numera inte enbart en högtid över en helg, utan inbegriper en tid som mer eller mindre sträcker sig över mer än en månad, om man räknar in NK:s julskyltning i Stockholm och julgransplundring. Jag vill påpeka att NK:s julskyltning visas upp tidigare och tidigare varje år. Innan min 30årsdag kan vi alla räkna med att få beskåda den någonstans kring midsommar.
Julen är en tid att umgås med familj och vänner, och i denna anda begav vi oss iväg, min sambo, hans systrar med pojkvän respektive väninna, mor och hennes sambo, på julkonsert i Gustav Vasas Kyrka. Musiken på julkonserten kan beskrivas som att det är vad man kan förvänta sig när tre män i 50årsåldern får för sig att kombinera elgitarr, synt och klassisk musik. Lasse Åberg var där dock, och han var kvällens höjdpunkt och hemlige gäst.

En rolig anekdot om den här kvällen torde vara då jag trodde att jag lyckats förarga min sambo, och det hade jag ju, men inte alls på det sättet som jag misstänkt. Saken var som sådan, att under de ljuva tonerna av elgitarr, vild och galen, om möjligt felstämd synt så ser jag att min sambo har slutit ögonen och lutar sig något bakåt med ett ganska nöjt avslappnat leende på läpparna. Lite smått förargat knuffar jag på honom då jag givetvis tror att han har somnat till. Argt tittar han upp på mig och jag skäms lite. Jag inser ju att han hade lutat sig tillbaka och njutit av musiken!
Efter föreställningen då vi är på väg hem vill jag be om ursäkt för mitt beteende. Till svar möts jag av ett skratt och en tack för ursäkten.
"Jo, visst blev jag lite arg, men det var för att du hade väckt mig!
Hädanefter kommer jag inte känna skuldkänslor då jag tror att jag bara har misstrott min sambo. Han lyckades verkligen somna. Det, mina damer och herrar, att lyckas med det, är ett riktigt konststycke.



Kommentera

Publiceras ej