Jobb och studier

0kommentarer

Många har det redan. Eller har åtminstone provat på det.
Att ha ett extrajobb utöver studierna är perfekt för att hålla ihop ekonomin, speciellt för en sådan som mig, som för tillfället inte får något CSN-stöd. Själv har ett arbete som i snitt innebär runt 4 timmar arbete i veckan, även om det kan bli mer, och i vissa fall mindre, och arbetsuppgifterna är att scanna journaler, remisser och andra dokument på en vårdcentral, samt att fungera lite som en allt-i-allo. Framförallt vårdcentralens akvarie verkar ha hamnat på min lott. Fördelarna med det här jobbet är helt klart att jag mer eller mindre kan välja mina arbetstider själv. Nackdelen är att det inte alltid finns så mycket jobb för mig att utföra. Utan arbetsuppgifter - ingen lön.

Av någon anledning hade jag glömt bort att fredagar är en av de två dagar som jag har fysiklektion på, och lyckades boka in jobb precis samma dag. Snabbt funderade jag ut en lösning som innebar att jag tidigt på morgonen skulle åka ut till vårdcentralen och scanna, därefter åka ut till skolan, ha min lektion i tre timmar, och sedan åka tillbaka till vårdcentralen och fortsätta jobba.
Det var en jättebra plan. Den hade varit betydligt bättre om det inte visat sig att vår fysiklärare av någon anledning blev sjuk just idag. Kort sagt två timmar borslösad tid som hade kunnat användas till något bättre, som till att tjäna pengar t.ex.

Kommentera

Publiceras ej